Na de teleurstellende 20e plek onder Chris Dekker besluit Hans Erkens dat het roer om moet. Er moet weer gewonnen worden en voorziet het technisch hart van nieuw bloed. Trainer wordt Rob Hutting, oudgediende Frans Körver wordt de nieuwe Technisch Directeur. Maar dat is buiten Körver zelf gerekend, want zonder dat Hutting ook maar één dag officieel Fortuna-trainer is, forceert Körver een breuk. En dus is Frans Körver de nieuwe trainer van Fortuna.

Naast een nieuwe trainer formeert Fortuna ook een nieuwe selectie. Gekende namen als Tom Daemen, Guido Budziak, Laszlo Mészáros, Marcel Akerboom, Lionel Lord, Tomas Daumantas en Aziz Moutawakil vloeien af. Deze spelers worden vervangen door doelman Arjan Christianen (afkomstig van NAC Breda), Brahim Bouhadan (afkomstig van AGOVV), Rachid El Hammouchi (afkomstig van Alemannia Aachen), Cédric Olondo (clubloos), Danny Schreurs (afkomstig van MVV) en Sjors Paridaans (afkomstig van PSV).

Maar niet alleen trainer en selectie zijn nieuw, ook kiest de club voor andere shirts. Het opvallende aan het thuisshirt is dat het grote gelijkenissen vertoont met het shirt dat het nationale elftal van Brazilië draagt. Exact hetzelfde is het niet, maar het komt in de buurt.

Maar in tegenstelling tot de Seleção draagt Fortuna wél een shirtsponsor en dat is nog altijd Super Game. De bedrijfsnaam plakt nog altijd even groot op de borst, uitgevoerd in groene letters. Uiteraard staat ook het clublogo op het shirt, naast de bekende swoosh, het merkteken van kledingsponsor Nike. Het groen van de opstaande kraag komt terug in de boordjes aan de mouwen. Ook is het shirt voorzien van het ‘Go for Gold’ logo op de rechter mouw. En dat is nieuw.

De aanwezigheid van het ‘Go for Gold’ logo op de mouw is een uitvloeisel van een samenwerking tussen club en Topsport Limburg. Deze organisatie ondersteunt Limburgse talenten in het verwezenlijken van hun (olympische) droom door op diverse gebieden te zorgen voor professionele ondersteuning. Via de campagne ‘Go for Gold’ probeert men top- en breedtesport aan te sporen het beste uit zichzelf te halen en aldus de provincie op de sportieve kaart te zetten. En daar waar clubs of verenigingen doorgaans alleen met hun eerste elftal deelnemen, neemt Fortuna met álle elftallen deel. En dus worden de shirts van alle teams (jeugd- en seniorenteams) uitgerust met het ‘Go for Gold’ logo.

En daar waar het ene logo haar intrede doet, vertrekt het andere. Co-sponsoren Wegenbouw Limburg (mouw) en Alfa Bouw (broek) zijn verdwenen.

Florencio Cornelia speelt een prima half seizoen in het Fortuna-shirt

Voor wat betreft het uittenue kiest de club voor de kleur groen; ongetwijfeld een verwijzing naar het groene shirt van de voorloper van Fortuna Sittard, Fortuna ’54. Op de openingsdag van het seizoen 2004 – 2005 speelde Fortuna al eenmalig in het groen, maar dit seizoen wordt groen dus de kleur van het uitshirt voor het gehele seizoen.

Het shirt is voorzien van een witte, ronde boord en diezelfde kleur komt ook terug in de boordjes aan de uiteinden van de mouw. Op de linkermouw is het logo van Nike zichtbaar, terwijl de rechtermouw is voorzien van het ‘Go for Gold’ logo ten faveure van het logo van de Gouden Gids.

Weinig tierlantijntjes aan dit replica uittenue

En daar waar het uitshirt ietwat saai oogt, is het dat buiten het veld allerminst. Kan ook niet als je het beleid in handen legt van mensen als Hans Erkens en Frans Körver. De doelstelling is om definitief afscheid te nemen van de laatste plaats en dat lukt. Maar de sportieve prestaties verdwijnen regelmatig naar de achtergrond als Erkens en Körver het druk hebben met het ontslaan van Mels van Driel, laatstgenoemde een mes in de rug van Rob Hutting steekt en Erkens Joos van Barneveld als zakkenvuller afschildert.


Nao achtere: seizoen 2005 – 2006    |    Nao veure: seizoen 2007 – 2008