Fortuna’s aanvoerder Ivo Pinto liep afgelopen zaterdag in de slotfase van het duel in Heerenveen tegen een directe rode kaart aan.

Het was zijn eerste rode kaart in 141 Eredivisieduels voor Fortuna Sittard.

De tuchtcommissie deed gisteren een schikkingsvoorstel van twee duels uitsluiting plus een derde duel voorwaardelijk. Ivo Pinto is akkoord gegaan met dat schikkingsvoorstel.

Het betekent dat Pinto de duels met Feyenoord (thuis) en PEC Zwolle (thuis) aan zich voorbij moet laten gaan. Pinto is dan opnieuw speelgerechtigd in het slotduel van de competitie als Fortuna op 17 mei in de Galgenwaard FC Utrecht treft.

Bron: KNVB